Dersin Adı | Biyomekanik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BME 304 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere insan kas-iskelet sistemine uygulanan mühendislik mekaniğini tanıtmaktır. Biyomekanik dersi kapsamında insan kas-iskelet sistemine mühendislik mekaniğinin uygulama teknikleri, dokuların mekanik özellikleri, kemiklerin, kasların ve eklemlerin yapısal özellikleri ve mekanik analizleri incelenecektir. Ortopedik malzemelerin mekanik prosedürler vasıtasıyla araştırılması, implant malzemelerin germe ve burkma uygulamaları,biyomekanik ve problemleri ile ilgili temel araştırma alanlarının tanımları dersin kapsamı içerisindedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders biyomekanik konusundaki temel terimlerin açıklanması, kas ve iskelet sistemi ve üzerinde uygulanan mühendislik ile ortopedik implantların tanıtılması ve mekanik analizlerinin yapılması konularını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Biyomekaniğe Giriş | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002, Chapter 1 |
2 | İnsan Hareketinin Analizinde Kinematik Kavramlar | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 2 |
3 | İnsan Hareketinin Analizinde Kinetik Kavramlar | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 3 |
4 | İnsan Kemik Gelişiminin Biyomekaniği | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 4 |
5 | İnsan Eklemlerinin Biyomekaniği | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 5 |
6 | Kas-İskelet Sisteminin Mekaniği | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 6 |
7 | İnsan Ekstremitelerinin Biyomekaniği | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 7, 8 |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan Omuriliğinin Biyomekaniği | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 9 |
10 | İnsan Hareketinin Lineer Kinematiği | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 10 |
11 | İnsan Hareketinin Açısal Kinematiği | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 11 |
12 | Proje Sunumları | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 12 |
13 | Denge ve İnsan Hareketi | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 13 |
14 | İnsan Hareketinin Açısal Kinetiği | Susan Hall. Basic Biomechanics. 5th Ed. St. Louis: WCB McGraw-Hill, 2002. Chapter 15 |
15 | Tekrar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Duane Knudson, Fundamentals of Biomechanics, Springer, 2003 J. Enderle, S. Blanchard and J. Bronzino. Introduction to Biomedical Engineering. 2nd/e, Academic Press, 2005. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 80 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 38 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Biyomedikal Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomedikal Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Biyomedikal Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest